• 29 maart 2024 15:41

Ultratrimmer

Hardlopen, wandelen en soms een bergtocht

Stortemelk Halve Marathon

Stortemelk Halve Marathon
Foto’s:   Hier.

Een kort verslag.

Vrijdagmiddag met z’n drieën naar Harlingen gefietst. Bij de koffiestop in Akkrum bleef mijn kaart liggen, maar die konden we woensdag op de terugweg gelukkig weer ophalen.

‘s Avonds met de hele groep gegeten in Harlingen bij de chinees. Daarna naar de boot.

Zaterdagmorgen werden er eerst nog extra inkopen bij de Aldi gedaan, daarna om ongeveer 10:00 uur de haven uit naar Vlieland. Het was prima weer. Om een uur of 4 waren we er.

Met een deel van de groep een stranwandeling gemaakt, terwijl een ander deel onder leiding van Maria ging koken op de boot. ‘s Avonds regende het een beetje, zoals eigenlijk elke avond.

Zondagmorgen een klein strandwandelingetje gemaakt, daarna rustig klaarmaken voor de start, die om 12:30 was. In het begin vrij snel gelopen, om iedereen op de foto te kunnen zetten. Later rustig met Pien meegelopen. Omdat ik het volgende weekend een 24 uur ging doen, wilde ik niet tot het uiterste gaan.

Na het lopen gedouched op de boot en daarna naar de Bolder gelopen voor de prijsuitreiking en het nodige bier. Een deel van de groep bleef daar ook eten, maar omdat het regende ben ik met een aantal anderen naar het dorp gegaan om een restaurant te zoeken. Dat viel nog niet mee, vrijwel alles zal vol. Uiteindelijk vonden we nog een plekje bij Hotel Zeezicht.
Later op de boot troffen we de rest weer.

De volgende dag ben ik vroeg opgestaan en heb ik nog anderhalf uur op het strand gelopen. Vervolgens zijn we naar Ameland gezeild. Even leek het erop dat er geen plaats meer voor ons was in de haven, maar uiteindelijk kwam alles goed. We lagen wel met iets van zeven schepen naast elkaar aan de kade. ‘s Middags nog een stukje gefietst en koffiegedronken in een strandtentje. Jan en Marga hadden stuntvliegers gekocht en die moesten ‘s avonds natuurlijk uitgeprobeerd worden. Als je het niet heel goed kunt, moet je zo’n ding wel vaak opnieuw inelkaar zetten. Ook raakten er langzamerhand steeds meer onderdeeltjes zoek.

Opnieuw de volgende dag vroeg opgestaan om weer over het eiland en ook weer deels over het strand te gaan hardlopen. Daarna gingen we weer varen, nu naar Terschelling. Het schoot niet erg op, Ameland bleef nog lang in zicht. Een deel hebben we dan ook op de motor gevaren. Onderweg passeerden we nog een grote zandplaat met grote aantallen zeehonden die daar lagen te zonnen.

‘s Middags op Terschelling nog een stukje gewandeld en bier gedronken bij de Walvis. Later met een deel van de groep gegeten bij Nap. ‘s Avonds nog een paar kroegen bezocht, maar de plaatselijke bevolking, voornamelijk jeugd, was veruit in de meerderheid. Dus wat de muziek betreft was het niet helemaal onze smaak. Op de boot tenslotte werd het nog wel vrij laat.

Remco moest iets repareren aan het schip, daarom ging hij de volgende morgen al om 05:00 uur varen, om daarna droog te vallen op het wad. Toen ik uit mijn bed kwam, was het water alweer terug, dus van wadlopen kwam niets. Spoedig daarna zetten we weer koers naar Harlingen, waar we redelijk vroeg aan kwamen, een uur of drie. Daarna weer teruggefietst naar huis. We waren alledrie iets minder fit dan op de heenweg. Ondanks het feit dat we wind mee hadden, waren er toch twee koffiestops nodig, in Akkrum en Bakkeveen.